hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > مذاکرات عزتمندانه و شفاف درحال انجام است/مجلس در جریان ریز مذاکرات است

مذاکرات عزتمندانه و شفاف درحال انجام است/مجلس در جریان ریز مذاکرات است

نماینده مردم خمینی شهر با بیان اینکه کلیت مذاکرات عزتمندانه وبدون هیچ گونه ابهامی در جریان  است گفت: بالارفتن سطح تضمین ها و ندادن امتیاز به غرب از موضوعات مهم این دور از مذاکرات است .

«محمد تقی نقدعلی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد خطوط قرمز در مذاکرات گفت: خطوط قرمز نظام در این دور از مذاکرات بحث استفاده صلح آمیز از فناوری و دانش هسته ای است که به هیچ وجه نباید نسبت به محروم شدن از این دانش کوتاه بیاییم  وهر گونه توافقی که بخواهد ما را از دانش هسته ای محروم کند، محکوم است و خواسته دولت و مجلس  هم استفاده صلح آمیز از دانش هسته ای است و رهبر معظم انقلاب هم بارها بر این موضوع تاکید کردند.

نماینده مردم خمینی شهر اضافه کرد: از دیگر خواسته های بحق ملت ایران در این مذاکرات بحث فروش نفت است که باید موانع پیش روی فروش نفت از سوی آمریکا برداشته  شود و برای بازگشت منابع مالی حاصل از فروش نفت هم هیچ گونه شرطی نباشد  که در عوض پول نفت، کالا دهند و یا اینکه محل مصرف را بر ای ما مشخص کنند این موضوع برای ملت ایران غیر قابل قبول است وباید در مذاکرات به صورت جدی دنبال شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: لغو کلیه تحریم از دیگر خطوط قرمز این دور از مذاکرات است که برای ایران اولویت دارد و اگر بنا است این اهداف را تامین نکنید و ما  قراردادی  را با غرب در این زمینه امضا نخواهیم کرد.

مجلس در جریان  امورات ریز مذاکرات قرار می گیرد

نماینده مردم خمینی شهر با مثبت ارزیابی کردن مذاکرات وین گفت: بالارفتن سطح تضمین ها و ندادن امتیاز به غرب  از موضوعات مهم این دور از مذاکرات است. کلیت مذاکرات عزتمندانه و شفاف بدون هیچ گونه ابهامی در جریان  است و مجلس هم کاملا درجریان ریز امور مذاکرات قرار می گیرد.

وی اضافه کرد:  هیچ گونه قرارداد غیر قابل تایید مجلس و نهادهای قانونی نداریم و تیم مذاکر کننده هم مرتبا  گزارش در لحظه را به مجل  و کمیسیون امنیت ملی اعلام  می‌کنند. مخفی کاری در  این تیم وجود ندارد و این بزرگترین امتیاز است.

نقدعلی اضافه کرد: دیپلمات های ما سعی کردند از موضع قدرت از منافع ملی حمایت کنند و چیزی زاید بر تعهداتی که در برجام نوشته به غرب اعطا نکنند و  تضمین های لازم را بگیرند و اینها نقاط قوتی است که در مذاکرات وجود دارد.

تیم مذاکره کننده در مقابل زیاده خواهی غرب مقاومت کرده است

وی افزود:طرف مقابل هم زیاده خواهی خاص خود را دارد و ویژگی تیم مذاکره کننده این است که در مقابل زیاده خواهی ها مقاومت کرده است و لحظه به لحظه موارد را به شورای عالی امنیت ملی و سایر نهادها گزارش می کند و این مذاکرات به هر کجا بینجامد از دیپلمات های و وزرات امور خارجه و دولت تشکر می کنم که لحظه ای از منافع ملی ایران  کوتاه نیامدند.

نماینده مردم خمینی  مسائل حاشیه‌ای مذاکرات را تخریب خواند و گفت: کسانی که در گذشته منافع ملی کشور را مد نظر قرار ندادند و الان می بینند که می شود با در نظر گرفتن منافع مردم مذاکره کرد و برای اینکه خود را تطهیر کنند در برخی رسانه ها به دنبال اتهاماتی به تیم مذاکره کننده هستند و در بین مردم هم جایگاهی ندارند.

وی در مورد اعضای تیم مذاکره کنند گفت:آقای باقری از نیروهای زبده و نخبه و دیپلمات شایسته کشور هستند و با مردانگی مذاکره می کنند و  سیاست های کلی نظام را با جدیت دنبال می کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد